Kunst Uden Støv

Hvad betyder KUNST UDEN STØV?

Kunst uden støv - stafeli
Kunst skal helst gøre sig godt ud – og ikke stå i et hjørne og samle støv.
Det kan dog desværre være skæbnen for rigtig meget kunst,
Når det ikke bliver vist til de rigtige mennesker.
Siden handler altså om, hvordan du kan arbejde med at få din kunst væk fra gemmerne – og ud til nye hjem.

Jeg vil gerne lige sætte tingene lidt på spidsen….
[overdrivelse fremmer nogle gange forståelsen  😉 ]

Vi kunstnere kan godt være lidt støvede i vores tilgang til det der med at finde et nyt hjem til vores kunst.
Vores kunst er skabt ud fra en kreativ proces, der handler om følelser.
– det er ikke bare en vare, der skal sælges. [fnys!]
Det er vores hjerteblod – vores passion!

Så en dag kommer den rigtige og banker på døren – én, der kan mærke vores hjerteblod
– og giver vores kunst et nyt hjem.

I mellemtiden stabler vi kunsten op i hjørnerne, fordi den rigtige ikke lige har været forbi.
Engang imellem udstiller vi vores kunst og bliver forundret over, at mange kun kigger
– og at få har lyst til at tage vores kunst med hjem.

Så slæber vi vores værker med hjem til de støvede hjørner igen….

Som sagt – sat på spidsen!
Vi er mange, der har både hjemmeside, Facebook, Instagram, etc.
..men det er som om vi ikke rigtig kommer ud over kanten
– ikke rigtig tør sælge vores kunst.

 

FOR; JO – VORES KUNST ER EN VARE!

Allerede her, får du måske en lille rynke i panden…
Men faktum er; at hvis du vil sælge din kunst
– så har du varer, der skal sælges til købere.

Kunst stregkodeKøbere, der er kræsne, krævende og så absolut ikke køber vores kunst, fordi de kan mærke vores følelser i billedet.

De køber vores kunst, fordi de kan mærke deres egne følelser. Især deres følelser omkring os.

Deres tillid, deres respekt og deres fornemmelse af relation til os.Det er det, der giver dem lyst til at købe en vare hos os.
– selvfølgelig skal de kunne lide vores kunst.

MEN – hvis de følger din side på Facebook, fordi din side er interessant;
så vil interessen for din kunst også blive større.

Tænk på, hvordan du selv har det, når du skal købe noget.
Køber du et sted, du ikke rigtig ved noget om?
– eller køber du hos dem, du har tillid til; og måske kender godt (Fra f.eks. Facebook, etc.)
Hvem får du selv lyst til at købe kunst af?

 

Men jeg er ikke sælger – og har heller ikke lyst til at være det

Kunst-marketing-onlineMange forbinder det at sælge – og markedsføring – med noget, der er grimt og uærligt.
Måske forestiller du dig en ung fyr, med håret klistret tilbage, blå skjorte og lidt for smarte bemærkninger.
Sådan nogle sælgere findes der også mange af 😉

Men det er ikke den form for markedsføring og salg, som jeg taler om. Jeg snakker om relationsskabende salg – der, hvor vi forbliver os selv.
– men lige smider nogle taktiske værktøjer med i puljen.

Uhh… taktikker…. det lyder altså også temmelig sælgeragtigt.
Ja! Men vi vil jo også gerne sælge, ikk’

Men bare roligt – vi er stadig ikke i nærheden af ham, med den blå skjorte og smarte bemærkninger.
I virkeligheden handler det mest om at vide, hvornår man kan gøre hvad.
– på en måde, der stadig er ærlig og autentisk.
For det, at være autentisk, er faktisk noget af det vigtigste her.
Følgerne – køberne – vil se DIG.
De vil MÆRKE dig, HØRE dig, SE dig!

Det kan være svært for nogle… til tider også for mig!
DERFOR har jeg oprettet denne side
– for at finde værktøjer til, hvordan vi kan komme mere ud over kanten.
Være os selv – uden at krydse vores private grænse.

-Maiken

Hvis du gerne vil holdes opdateret på nyt indhold på siden,
så tilmeld dig nyhedsbrevet her:

Del gerne med dine kunstvenner: